Opdrachtgever: SigmaKalon
Opdracht: Interieur SigmaKalon Visitor Centre, Amsterdam
Als producent van de merken Sigma en Histor, wilde verfproducent SigmaKalon in het westelijk havengebied van Amsterdam op een oppervlakte van 1.500 m2 een bezoekerscentrum creëren voor haar professionele afnemers.
Uitgangspunten voor het interieurvoorstel: een nieuwe stijl ontwerpen met een fris en innovatief imago. De bezoeker moet geboeid raken en een ruime inspiratie opdoen. Wij willen emotie, wij willen geraakt worden, onze zintuigen verwennen: zien, horen, tasten, voelen en ruiken.
Getransporteerd naar een wereld van belevenissen. In tegenstelling tot de rechthoekige lijnen van de omgeving die ons dwingen in hokjes te denken, worden organische vormen toegepast.
Vanaf het moment dat wij het bezoekerscentrum betreden, treffen we een lichte en eerlijke ruimte. We worden overweldigd door het licht. Naarmate je verder van de ingang loopt, wordt het kleurijker. De lichte basis vormt een perfecte ondergrond voor de kleuren en mogelijkheden van SigmaKalon.
Voor de overgangszones wordt de voorkeur gegeven aan donkere, diepe tinten en materialen. Hiermee wordt de onderzoekende ‘spirit’ van bezoekers op de proef gesteld.